صنعت تالار و تالار داری
خلاصه
براي گردش صحيح صنعت رستوران و تالارداري يا CATRING خلاقيت ، نبوغ فردی ، مهارت ، بينش اقتصادي و علم و تکنيک و تکنولوژي و استفاده از تجربيات و سليقه از عوامل مؤثر در جهت رسيدن به موفقيت مطلوب خواهد بود .
کارداني پرسنل ، ادب و رفتار آنها توأم با خوش اخلاقی و خوش بياني ميتواند عامل مهمي براي موفقيت يک رستوران و تالار باشد طبيعت ذاتی انسان هميشه طالب برخوردهائي است.
تالار باغ
برای گردش صحیح صنعت رستوران و تالارداری یا CATRING خلاقیت ، نبوغ فردی ، مهارت ، بینش اقتصادی و علم و تکنیک و تکنولوژی و استفاده از تجربیات و سلیقه از عوامل مؤثر در جهت رسیدن به موفقیت مطلوب خواهد بود .
کاردانی پرسنل ، ادب و رفتار آنها توأم با خوش اخلاقی و خوش بیانی میتواند عامل مهمی برای موفقیت یک رستوران و تالار باشد
طبیعت ذاتی انسان همیشه طالب برخوردهائی است که مورد احترام واقع شود این مهم میتواند نقش قابل توجهی در جهت جذب میهمان و مشتری داشته باشد.
در رستوران و تالارها امروزه همه برای صرف غذا و دادن میهمانیها به رستوران و تالار مراجعه میکنند و مراجعهکنندگان به رستوران و تالارها شامل خانوادهها ، بازرگانان ، دوستان گردهمائیها و سالگرد ازدواجها میشود در نتیجه صاحبان این مجالس و شرکتکنندگان در اینگونه مجالس مایلند با آرامش و آسایش و به بهترین نوع پذیرائی دست یابند و به همین جهت مسئولیت مدیران یاصاحبان رستوران و تالارها را به مراتب افزایش میدهد زیرا هر چه بیشتر رضایت مهمانان حاصل شود باعث مهمانیهای بیشتر در رستوران و تالار خواهند بود.
آنها باید بر انتخاب لوازم و اسباب و تجهیزات و استخدام پرسنل و امکانات محیط پذیرائی خود با دقتی هر چه بیشتر اقدام و تلاش کنند از این رهگذر تا آنجا که ممکن است رضایت خاطر مشتریان مشکل پسند ، حساس و آشنا به انواع وسایل و امکانات پذیرائی را فراهم سازند در رستوران و تالارهای لوکس متوسط و ارزان خدماتی که به میهمانان داده میشود باید با خواست میهمانان باشد.
باغ تالار
رستوران و تالارهای گوناگون با سبک های مختلف وجود دارد ، و همه سعی بر آن دارند که با ابتکار و سبک خاص و سرویس مطلوبی ، انواع غذاها را سرو کنند تا با جلب رضایت مشتریان بر رقبای خود پیشی بگیرند ادب و رفتار پرسنل است که موفقیت یک رستوران و تالار را تضمین میکند
در حرفه رستوران و تالارداری و هتلداری یکی از خصوصیات مدیریت است که باید سخاوتمند و دارای صبر وحوصله زیاد باشد تا بتواند چنانچه میهمانی عصبانی بود و از هر کاری ایراد میگرفت یا اگر میهمانی از کیفیت یا کمیت غذا شکایت میکند با حوصله و صبر باخونسردی کامل و رعایت ادب به صحبت های او گوش کنید در اینگونه مواقع فوراً باید غذای میهمان عوض شود یا در صورت حساب تخفیف داده شود که میهمان راضی از در بیرون برود
اگر طوری صحبت کنید که به دفاع از رستوران و تالار به پردازید وضع بدتر خواهد شد به هیچ عنوان نباید با میهمان بحث و مشاجره نمود زیرا ثابت شده که هیچ وقت به نتیجه نخواهید رسید و میهمان بیشتر عصبانی شده باید با او طوری رفتار کرد که میهمان از کرده خود پشیمان شود و آنقدر با او رفتار شایستهای انجام دهیم که او را شرمنده رفتار خود نماییم و میهمان را راضی کنیم.
در بخش غذائی باید برای اندازه غذا نیز سخاوتمند بود که غذا کمتر از یک پرس نباشد و دور غذا را متنوع تزئین کرد و اینکه هر غذائی در رستوران و تالار سرو میشود
ضمن اینکه باید دور غذا چه از نظر مواد اصلی و ملحقات غذا از قبیل سیب زمینی و سبزیجات و غیر و اندازه باشد و برای اینکه بتوان فهمید که میهمانان از دور غذا خوششان آمده یاخیر موقع برگشت ظروف از رستوران و تالار به آشپزخانه میتوان متوجه شد که آیا مورد علاقه بوده یا خیر اگر دور غذا برگشت میشود
باید دور غذا را تغییر داد البته در رستوران و تالارهای کارگری بیشتر به کمیت غذا توجه میشود تا کیفیت در تمام مراحل گردانیدن رستوران و تالار یا CATRING برای سوددهی مطلوب و شهرت و اعتبار و موفقیت در کار ، لازم است به وضع ظاهری و بهداشت فردی نیز توجه شود
زیرا کارکنان پذیرائی دائماً با میهمان در تماس هستند و باید ظاهری آراسته یونیفرم تمیز کفشهای واکس زده و باادب و متانت ظاهر شوند هرگز با دمپائی دیده نشوند.
بهداشت تالار و تالار مجلل
دیگر اینکه در انواع غذاها و خوراکیها از لحاظ بهداشت ، باید نهایت دقت و مراقبت به عمل آید که غذای سالم به مشتری برسد و هیچگونه احتمال مسمومیت و آلودگی و بیماری از آن ناشی نشود این مسئله با سلامت مسافران و آبرو و حیثیت رستوران و تالار ارتباط مستقیم دارد
یعنی علاوه بر رنج و بیماری عارض بر مشتری عواقب غیرمترقبه و نامطلوبی نیز برای صاحبان رستوران و تالارها در پی خواهد داشت بنابراین به هیچ وجه نباید غذای مانده و کهنه و آلوده و نامطمئن به خورد مشتریان بدهند و گرفتاریهای ناگوار و ناخواسته را ایجاد کنند کارکنان رستوران و تالار باید از حافظه خوبی برخوردار باشند
به خصوص برای میهمانان که مشتری رستوران و تالار هستند باید آنها را بشناسد ضمن خوشآمدگوئی در صورت امکان بتواند محلی که دوست دارد در رستوران و تالار بنشیند یا بیشتر چه غذائی سفارش میطدهد یا از چه دسری خوشش میآید به او پیشنهاد کند و سعی نمایند هر چه سریع تر خواسته میهمان انجام گیرد بسیار مؤثراست، و کارکنان رستوران و تالار باید بدانند، که اگر سفارش مشتری را فراموش کنند مشتری بسیار عصبانی خواهد شد.
آموزش بازیگری – کولر گازی – اخبار سینما – آهنگسازی و تنظیم – تئاتر – آگهی رایگان – فراخوان بازیگری – آموزشگاه موسیقی
باغ تالار