گام اول آشنایی با خرید
خرید کردن فرایندی است که فقط مرحله عملی را شامل نمی شود، بلکه خرید مرحله نهایی این جریان است.
رفتار خرید شما شامل مراحل تصمیم گیری برای خرید و سپس عمل به خرید و استفاده از محصول خریداری شده است.
مراحل رفتار خرید عبارتند از :
اول احساس نیاز به چیزی؛ دوم جست و جوی اطلاعات:
در این مرحله شما از اطلاعات شخصی خودتان و یا منبع بیرونی مانند دوستان و آگهی های تبلیغاتی به دنبال جایی و یا چیزی برای ارضای نیازتان می گردید.
دوم تحقیق کردن : مثلا از دوست تان درباره کیفیت یک کالا، یا فروشگاهی که از بقیه مهم تر است سوال می کنید.
سوم ارزیابی گزینه های پیش رو : حال که اطلاعات لازم را به دست آوردید، نوبت بررسی گزینه هاست.
مرحله چهارم تصمیم به خرید : در این مرحله ارزیابی های لازم را در مورد گزینه خریدتان انجام داده اید.
مرحله پنجم خرید کردن : بین این مرحله و مرحله تصمیم ممکن است مدتی فاصله وجود داشته باشد یا بلافاصله اقدام به خرید کنید.
مرحله آخر پس از خرید : یا از آن رضایت دارید یا مردد هستید که آیا بهترین تصمیم را گرفته بودید یا خیر؟
